lördag 18 september 2010

Kistaloppet på G

Idag är det dags för Kistaloppet och det är inte vilket lopp som helst utan ett lopp i välgörenhetens tecken. Av startavgiften går 20kr till den välgörenhetsorganisation som man valt, exempel på organisationer som de samarbetar med är SOS Barnbyar, Rädda Barnen och Cancerfonden.

Jag har inga ambitioner om att göra någon kanontid utan loppet blir en tempoökning i ett långpass som Miranda och jag skall köra. Vi kommer mötas upp i Sundbyberg, sen springer vi över Ursvik till Kista för att efter loppet springa hem igen. I Kista kommer vi att möta upp Lina som sedan även springer med tillbaka till Sundbyberg igen. Vad som händer under tiden, före under och efter loppet är lite oklart i övrigt. Jag tänkte ta med röstkortet ifall jag får infall att rösta, troligen blir det en kopp kaffe och sedan skulle jag behöva klippa mig. Kan man göra det under ett träningspass? Hursomhelst så är löpning ett härligt sätt att umgås. Min vision, om jag får låta som en politiker, är att alla i större utsträckning bakar in transportlöpning när dom skall träffa vänner över en fika etc. Eller varför inte boka in ett möte på ett trevligt fik en längre bit bort och ta cykeln dit. Fram för mer transportmotion istället för vardagsmotion.

Lite utanför ämnet vill jag redovisa dagens frukost;

Smoothie gjord på björnbär, ägg, banan, grädde och youghurt. Till det en kopp kaffe eller två, såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar