lördag 4 september 2010

Thomas - Triathlet?

Rubriken på mitt förra inlägg var Thomas - Triathlet, men hur är det med det egentligen? Man säger ju att "En gång är ingen gång", alltså är jag ingen triathlet. Än. Möjligen en wannabe. För jag tror mig ha insett att det verkligen är det jag vill syssla med framöver. Jag har de senaste åren gjort två klassiker och jag har verkligen gillat alla delar av det, undantaget simningen då även om det håller på att ändras. Därför har mina tankar successivt gått mot triathlon och nu är jag alltså kommit fram till att det är det som gäller framöver.

Planen, på kort och lång sikt, är att:

- Anmäla mig till crawlkurs.
- Kontakta ett par triathlonklubbar för att se om de vill ta hand om mig.
- Träna utav helsike.
- Undvika överträning.

Så, tips på crawlkurser och triathlonklubbar i Stockholm emottages med största glädje.

Trevlig helg och lycka till alla tjejmilare imorgon!

2 kommentarer:

  1. Jag skrev ju till dig på facebook om en crawlkurs!!!

    Ska vara jättebra:
    http://www.ssif.su.se/simning.asp?h_id=20

    Kanske finns det platser kvar, man måste anmäla sig på plats i helgen! ska vi köra? om du anmäler dig, kan du anmäla mig också ?? ;)

    SvaraRadera
  2. Kan inte tipsa om varken kurs eller klubb men såg ett intressant lopp igår och tänkte direkt på dig. Särskillt nu om du ska satsa på simningen.
    Varför inte ge dig på loppet Ö till Ö i skärgården visserligen ingen cykling men verkar vara en ordentlig utmaning.

    /Kristina

    SvaraRadera