måndag 27 september 2010

I väntan på LL-rapporten...

... så bjuder jag på lite annat smått och gott.

Igår, dagen efter Loppet, blev det ett besök på nyöppnade Bromma Blocks. Nytt och fräscht och fikat satt fint.

Gott fika på Bromma Blocks.
Efter fikat så vankades det shopping, jag höll i börsen ända till XXL, en sportaffär i min smak. Bland lite annat blev det ett par nya löparskor, Asics GT1150. Man får tydligen köpa nya skor när man gjort något bra, som typ personbästa. Har varit denna sko trogen sedan sommaren -08, förutom att jag även äger ett par Asics DS Trainer som jag tävlar i.

Nya fina mängdskor, Asics GT1150.
Väl hemkommen från Kvarteren kunde jag inte hålla mig från en provtur. Som tur var så var även Miranda på hugget, och hon hade också köpt nya skor. Här kan man se hur snygga vi blev. 9st lugna sköna kilometrar med lite LL catch up.

Ikväll så har jag ägnat tiden åt att handla inför veckan, lagat moussaka och laborerat för att få fram den ultimata energikakan. Energikaka görs bäst med Persgårdens mysli och fruktgodis som bas.

Ingredienser till energikaka. Mer info kommer inom kort.

Såhär blev moussakan, ganska god faktiskt.
I morgon kommer kanske en rapport om Loppet, kanske kanske.

2 kommentarer:

  1. Så länge du laborerar med den nya ultimata "powerbaren" så kan jag absolut tänka mig att vänta på att få höran storyn från Lidingöloppet.
    Men nu måste du väl ändå ha laborerat klart snart ;-)

    Och du, glöm inte av att receptet är ytterst hemligt ;-)

    SvaraRadera
  2. Valda delar av Visingsö Warriors fick smaka på den nya formulan igår, jag tror att jag är redo att "släppa" receptet nu.

    Jag hoppas att jag inte avslöjat för mycket ;-)

    SvaraRadera