måndag 13 september 2010

Post Stockholm Halvmarathon

Idag fortsätter återhämtningen från lördagens urladdning. Helt fantastiskt egentligen, före loppet var jag så tveksam till formen att jag redan hade förberett en ursäkt till en eventuell svag insats. Igår var det soffposition hela dagen, förutom lite tvätt och röjning av festrester. Normalt skulle jag ha gett mig ut och joggat loss benen för att hjälpa återhämtningen på traven, men alkoholintaget kvällen innan gjorde att jag avstod.

På jobbet idag så har det varit mycket löparsnack, oväntat många har haft koll på att jag sprungit och hur det gått. Det är så jäkla roligt när kollegorna är så intresserade att de haft koll på splitar etc. Eftersnacket blir lite av mitt "Runners high". Jag funderade lite på om det är anledningen till att jag håller på med detta. Springer jag för att få bekräftelse? Var det det som saknades? Jag tror absolut inte att det är hela sanningen, men jag känner igen känslan från när man var yngre och spelade hockey, fotboll och innebandy.

Avslutningsvis måste jag bara lägga in en bild på dagens middag, Köttbullar med blomkålsris och gräddsås. Himmelskt gott! Längtar redan till morgondagens lunch :-)


2 kommentarer:

  1. Blomkålsris? Whot??

    Bäst du berättar vad det är innan jag craschar en av dina middagar ;)

    SvaraRadera
  2. Visst låter det spännande Miranda?
    Istället för vanligt ris så river man blomkål på rivjärnets grövsta sida och kokar det rivna blomkålet i 10-20 sekunder. Mycket smarrigt!

    SvaraRadera