fredag 10 september 2010

Tveksam uppladdning

Imorgon skall jag springa Stockholm Halvmarathon. Normalt så är jag ganska noggrann i mina förberedelser inför lopp som detta, men inför morgondagen så har jag gjort ett undantag. Eller hur man nu ska se på saken. Träningen har jag naturligtvis inte slarvat med, tvärtom den har nog skötts exemplarisk. Den tveksamhet jag känner är inför det smarta eller förnuftiga i att gå all in på firmafesten igår. Idag har jag av den anledningen mått som jag har förtjänat. Hoppas att kroppen förlåter mitt snedsteg och är redo för fight imorgon.

Vad tror ni, hur mycket kommer gårdagens alkoholintag påverka morgondagens insats?

Till mitt försvar skall tilläggas att höstens stora mål är Lidingöloppet, så morgondagens lopp får gå lite som det går. Planen är att gå på känsla, är kroppen i stöten så går jag på annars tar jag det lugnt.

2 kommentarer:

  1. Och om kroppen vill ta det lugnt får du sluta upp med mig och agera min hare :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, eller så får jag försöka ta rygg på dig :-)

    SvaraRadera