onsdag 17 augusti 2011

I´ve got another confession to make!


Jag erkänner. Jag har ett "ticks". Jag kan bara inte gå förbi en skylt utan att läsa, främst gäller detta informationsskyltar likt den ovan. Ibland får jag frågan ifall jag kommer ihåg vad som står på alla dessa skyltar. Sanningen är att jag kommer ihåg väldigt lite av vad det står, jag saknar helt enkelt fotografiskt minne. Ändå bara måste jag läsa dom. Jag är en skylt-junkie, så är det.

Så, för att på något sätt komma ihåg något om Eriksdalsbadets historia tog jag helt enkelt en bild av skylten. Sedan bytte jag om och hoppade i badet. Huvudserien bestod av 3x500m där jag försökte hålla en så hög snittfart som jag kunde, dock har jag ingen koll på tiderna. 500m känns som ganska långa intervaller där jag blev rejält trött mot slutet, för att inte tala om hur dålig tekniken blir. Det korta passet till trots kände jag mig riktigt nöjd efteråt.

Efter en slapp eftermiddag så var det dags att köra ett kvalitetspass löpning. Jag hade väldigt svårt att bestämma mig även om jag innerst inne var säker på att det skulle bli 10km snabbdistans. Problemet var bara att jag var lite skraj, därav våndan. 10km snabbdistans är verkligen ingen lek, det är ju snudd på tävling. Jag gav mig dock av ner mot Gröna Stugan och Lötsjön joggandes för att väcka kroppen till liv. Funderingarna gick kring vilket tempo jag skulle hålla. Vad skulle jag klara av? Skulle jag köra 4:30 eller kanske 4:15, passet skall ju trots allt vara tufft. Jag bestämde mig, som vanligt, för att köra på känn. Kollade klockan efter ca 1km och jag höll 4:10-fart. Det kändes ju bra, men det var ju inte så jobbigt. Okej, jag trycker väl på lite till. Allt eftersom sjönk snittiden med en sekund i taget. Efter ca 5km låg jag på 4:05 och det kändes riktigt bra. Löpningen gick runt Råstasjön som är dryga 2km lång, jag hade tänkt köra två varv runt bägge sjöarna men det är lite bökigt med vägövergång etc. När jag närmade mig 8km kändes det fortsatt bra, jag tror att snittet nu låg på 4:04, och jag hade krafter kvar så jag fortsatte pressa på. Sista varvet lyckades jag pressa ner snittet till 4:03. Hade det varit tävling igår hade mitt pers på 10km garanterat rykt, detta var ju trots allt "bara" ett snabbdistanspass. Men jobbigt var det, precis som det var tänkt.

Nu är det dags för lite powertraining på cykeln ute på Drottningholm. Men jag hoppar nog skyltarna idag.

Dagens tävling, vilken grupp syftar jag på i rubriken?  

4 kommentarer:

  1. Rackarns va snabb du är! Bra jobbat! Och det är ju Foo Fighters såklart! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Mia!

    Och grattis, för du har såklart helt rätt! Första pris är ett valfritt långpass i behagligt tempo i trakterna av Sundbyberg :)

    SvaraRadera
  3. Jäklarns vilken fart, bra sprunget!

    SvaraRadera
  4. Sweet! Så trevligt, vilket bra pris! Jag får nog dock ha det innestående ett litet tag, då jag visst råkade sabba knäet igår på tävling. Men jag planerar att vara fit for fight igen inom en snar framtid! Vi hörs!

    SvaraRadera