fredag 19 augusti 2011

Älgsafari på Ekerö

Ni må tro att jag blev förvånad. Jag blev faktiskt en aning rädd till och med. Inte så att jag är rädd för älgar direkt, men när man sitter på en cykel så är det ju en lite annan sak. Nå, vad är det som hänt egentligen? Jo, när jag kom ut på Ekerö i förmiddags på mitt långpass så ser jag plötsligt en, vad jag först trodde, häst älgandes över en åker. Jag hann tänka att det fanns ju inget stängsel innan jag såg att det faktiskt var en älg som kom travandes. När den passerar vägen har jag kanske 50m på min sida. Då vågar jag inte ligga kvar i tempoställning utan reser mig upp i "normal" ställning. Skulle det komma fler? Tänk om jag skulle bli rammad i sida, det skulle såklart göra rätt ont. Det tog ett tag innan jag kunde släppa tanken. Allt gick dessutom för fort för att hinna dokumenteras. Resten av passet var jag på min vakt för att hinna få upp kameran.

1 kommentar:

  1. Åh fy älgar är bland det värsta jag vet! Har blivit jagad av dem två gånger när jag varit ute och ridit.

    SvaraRadera