söndag 28 augusti 2011

Trafikkaos i Svartsjö


Igår lördag kom sommaren på återbesök. Som gjort för ett rejält långpass på sadeln, vilket det också blev. När jag skulle ge mig av så upptäckte jag att GPS-klockan hade laddat ur så jag hade ingen koll på distans eller puls, vilket i och för sig var ganska skönt. Jag körde bara lugnt och lätt med P3 Dokumentär i öronen, intressant att höra bakgrunden till massmorden i Rwanda etc. Efter 3h15min mötte jag upp Karin för en fika på Svartsjö Kafé, sedan hade jag en dryg timme hem.

Klart roligast var såklart trafikstockningen, se bilden ovan, någonstans mellan Kumla By och Svartsjö. Roligt och intressant, coolt att höra "fåraherden" styra hundarna att styra fåren. Min dräng hade också en dräng, typ.

Idag var det ju inte precis lika fint väder, inte till en början i alla fall. Det var lite småkyligt och lite regn i luften när jag gav mig ut i löparskorna, men ganska snart sprack det upp och blev soligt och ganska varmt. Det senare var jag lite oförberedd på så jag hade långa tights dagen till ära, vilket blev lite varmt. Fokus för dagen låg på att springa på en puls under 130 slag/min, lugnt och lätt är ledorden, men det är sannerligen inte lätt. Till en början fick jag verkligen kämpa för att hålla tillbaka.  Väl hemma igen visade klockan att jag lyckats bra, snittpulsen blev 128 slag/min vilket motsvarar 70% av max.

Om trafikstockningen var det roligaste på lördagscyklingen så var det roligaste idag när ett barn på väg till Nickelodeonfestivalen på Skeppsholmen säger till sin mamma; "Tänk om det är skittråkigt!". Japp, that´s the spirit!

Annars avslutades helgen snyggt med ett litet styrkepass nere i gymmet, att bara skaffa kortet hjälper ju inte utan jag måste ju pallra mig dit också. Men när man bara behöver ta hissen några våningar så finns det inga ursäkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar