onsdag 10 augusti 2011

Jag har en affär!


Jag har alltid sprungit i Asics, förutom några rundor med Icebugs i vintras. I modern tid alltså. När jag bestämde mig för att springa Lidingöloppet för sådär fyra år sedan så köpte jag ett par Asics Gel 1130, när de var slut köpte jag ett par Asics Gel 1140 och förra sommaren köpte jag ett par Asics Gel 1150. Har man hittat en sko man gillar är det ju bara att fortsätta med den modellen. Visst, jag har även fyllt på stallet med Asics Gel 2150 Svart (Vintersko med Gore Tex), Asics DS Trainers och Asics Hyper Speed. Men jag har hela tiden hållit mig inom familjen, om man säger så.

Nu har jag alltså inlett ett förhållande med Saucony, modell Progrid Hurricane 12. Jag är helt övertygad om att vi kommer att få många sköna stunder tillsammans, faktum är att vi redan varit ute på jungfruturen. Det kändes verkligen som att vi connectade.

Annars då? Jodå, innan skoköpet igår så körde jag ett tufft intervallpass på cykel ute på FRA-skingan. Det blev ett beprövat pass på 4x8min med 4min rullvila. Idag har jag hunnit med ett distanspass på 17km. Just det, det handlade alltså om jungfruturen med mina nya Saucony.

2 kommentarer:

  1. Prova Saucony kinvara om du tycker om lätta skor. Jag gillar dom jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag tror vi var lite inne på dom också, men jag känner att mina DS Trainers måste få göra 20 mil i alla fall innan de går i graven :)

    SvaraRadera