onsdag 3 augusti 2011

När benen själva får bestämma



Redan igår när jag promenerade runt på Kymmendö för att bekanta mig med den miljö som låg till grund för Strindbergs Hemsöborna ville benen testas med lite små löpsteg, men det gick de bet på. Även i morse var det nära att jag skulle ge mig ut, men jag hade ju bestämt mig för att fredagens löppass skulle bli det sista innan Kalmar. Men ikväll gav jag vika, benen fick som de ville. Vid niotiden hoppade jag i löparskorna och tog en sexa runt Lötsjön. Jag sprang hela tiden med ett leende på läpparna, hoppas att ingen såg mig för det lär ha sett fånigt ut. Jag fick hålla igen för att inte tempot skulle dra iväg för mycket, men lyckades hålla mig kring tävlingsfart på 5:10-5:15 min/km. Hoppas bara att benen tror att de kommer att vara såhär pigga när de skall börja springa på lördag. För det kommer de definitivt inte vara.

Nu längtar jag något alldeles otroligt till lördag, jag vill bara ställa mig där på "startlinjen" och ha en hel dags utmaning framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar