fredag 28 december 2012

Fattas bara

Idag blev det ett alldeles fantastiskt skidpass. Igen, känns det som. Men idag var det så fantastiskt fint väder, det var blå himmel och 5-6 kallgrader. Lägg till gnistrande snö och en lågt liggande sol så kanske ni förstår. Jag passerade en dam som stod och tog lite bilder och frågade ifall hon fick till några bra. "Jag hoppas det, man vill ju visa de som inte vill åka vad de missar" svarade hon, och jag kunde bara hålla med. Tyvärr ville inte min telefon samarbeta, så det blev inga bilder för mig. Eller, inga för er eftersom jag har några grymma kvar på näthinnan. Exempelvis ett där ett vindskydd är upplyst av solen.

Passet blev i alla fall 22km, Stefan följde med första varvet och andra tog jag på egen hand. Efter skidåkningen åkte vi och hämtade den andra skotern som skall med upp till Rödvattnet hos Gunillas storebror, en liten leksak som Marcus och jag kommer att slåss om. Han är ju bara 12 år så jag tror nog att jag kommer att ha en ganska bra chans. Vi fick oss lite styrketräning hos honom också då han behövde hjälp att kasta in två pallar pellets, bra träning för triceps och lats. Jag tycker mig redan se skillnad :-)

Om någon timme bär det av till obygden och jag kommer inte ha tillgång till Internet, så jag får passa på att önska alla ett gott slut och ett gott nytt år redan nu.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar