fredag 4 januari 2013

Tillbaka i stan



Igår kväll kom jag hem från två grymma veckor uppe i Ö-vik, med omnejd. Visst har jag fått till några löppass i snön, men många bytte jag med glädje ut till skidor. Det är inte mycket som går upp mot ett soligt skidpass i gnistrande snö. Det gick faktiskt så långt att Stefan, Gunilla och jag bestämt oss för att åka Vasaloppet 2014. Jag är ju rätt sugen på att bli av med jumboplatsen i släkten, så det lär ju bli en del rullskidåkning till hösten. Bring it on!

Annars så möttes jag av lite snö idag under löppasset, men inte värre än att den försvann när den nådde marken. Jag körde åtta kilometer medelhård distans, definitionen skall vara 15-20s snabbare per kilometer än det vanliga distanstempot. Jag hade rätt mycket spring i benen så en del gick ännu lite snabbare. Så kan det gå. Tacka barmarken för det.

Ikväll tog jag mig även i kragen och åkte på simträningen, jag har ju haft ett litet omotiverat uppehåll på en månad eller så. Bedrövligt egentligen. Hursomhelst så får man ju sota för sina synder, jag fick kämpa ordentligt där på bana tre. Passet innehöll en hel del tröskelträning dessutom. Men det var skönt att vara tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar