lördag 12 januari 2013

Veckans långpass



Idag fräste jag av veckans långpass. Sedan jättelänge har jag varit ute efter ett vätskebälte eftersom jag känt, och vet, att det skulle vara bra att ha med lite vätska på långpassen. Igår tog jag mig i kragen och gick helt enkelt och införskaffade mig bältet ovan. Flaskan rymmer 6dl och fickan är tillräcklig för nycklar och något litet ätbart. Idag fyllde jag flaskan med honungsvatten med lite salt i och det kändes riktigt bra. Annars var det lite ovant i början, men sedan tänkte jag mindre och mindre på det. Nu gäller det bara att få med den framöver också.

Löpmässigt kändes det jättebra från första till sista steg och underlaget var helt okej. Roligast under passet måste varit killen jag passerade på Västerbron som hade kompressionsstrumpor utanpå sina kompressionstights. Undrar ifall det ger dubbel verkan eller om det bara sabbar?

1 kommentar:

  1. Den utstyrseln har jag inte sett förr! Kul att passet gick bra :)

    SvaraRadera