söndag 13 januari 2013

Knasiga idéer

Igår kväll var jag ute på stan och åt middag med Johan och Mia. Då vi inte setts på allt för länge så gick vi såklart igenom allt mellan himmel och jord, bland annat knasiga idéer. Att köpa en fyr i Västerbotten, exempelvis. Det vore ju knasigt.

Fullt så knasig idé kom jag inte på idag, men väl att testa att fasta ett dygn. Det florerar ju en hundradagarsutmaning som jag har förstått går ut på att inte äta eller dricka något onyttigt på 100 dagar, men det kände jag mig aldrig intresserad av. Men att fasta i 24 timmar det kan väl inte vara så svårt. Jag hade lite planer på att ladda med en rejäl middag, men till slut blev det en tallrik gröt. När jag bryter fastan kommer det definitivt inte bli gröt. Definitivt inte!

Jag tror att den största utmaningen med fastan sitter i huvudet, speciellt om man som jag inte testat det förut. Att jag redan efter en timme kände mig lite matt är nog ett bevis på det. Och då skulle jag hoppa i bassängen och simma.

Hur gick simningen då? Ja, jo, nja, jag vet inte så noga egentligen. Jag är ju inte inne i något flow direkt så tekniken, vi körde mycket teknikövningar, gick inte så bra. Vi körde även en del trösklar, både 50m och 100m, och de gick bättre. Men jag utmanade väl inte mig själv direkt. Herre gud, jag fastar ju!

Så, kommande 20 timmarna kommer jag endast dricka vatten och kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar