tisdag 8 januari 2013

Gymmet igen

Igår brottades jag med vikter på gymmet.

Idag gick jag dit igen, med lite ömma muskler här och var, men den här gången för att lägga beslag på ett löpband.

Jag är inget stort fan av löpband, det ska verkligen mycket till för att jag skall köra ett pass på ett. Jag räknar inte som uppvärmning inför ett styrkepass, det duger dom gott till. Men idag skulle jag springa lite snabbt och jag var inte sugen att halka runt i snöslasket och riskera skador, därför gjorde jag ett undantag. Jag höll på att skriva misstag.

Passet var ett tröskelpass och bestod av 3x2km strax under maratonfart, jag ställde in bandet på 4:00min/km. Första intervallen kändes ganska tung, men sedan gick det lite bättre på andra och halva tredje, då fick jag kämpa en hel del. Vid något tillfälle kom jag på mig att få springa intervallerna på IP, det är verkligen en annan sak.

Det känns lite paradoxalt att öppna en "lugn" vecka på det här viset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar