fredag 25 januari 2013

220 dagar!

Gud vad spännande det var igår!

Först hade man sagt att lottningen, som livestreamades, skulle vara kl.19, sedan ändrade man det till kl.20. Bara en sån sak. Först redovisades vilka som fått platser på gamla meriter, och man hörde lite sprida tjoandes i publiken. Jag hörde i alla fall Sofie, som fick en plats tillsammans med sin syster Lisa.

Sedan gick man över till lotteriet, alla som inte trodde sig få en plats på sina meriter kunde köpa en lott för att komma med. Jag tror att det var totalt sextio lag som kom med via lotten. Först drogs ett antal platser för damlag, sedan mixed och slutligen herrlag. Dam och mixed lyssnade jag bara med ett halvt öra på, av förklarliga orsaker. När det väl var dags för "vår" lottning så försökte jag baka mina semlebullar samtidigt som jag lyssnade på helspänn. Ganska tidigt blev det klart att Mattias och jag fått en plats och jag blev så jäkla glad. Jag hade inte bakat bullarna förjäves.



Snabbt som attan efter lottningen så svängde jag ihop denna bulle. Varför köpa när man kan göra egna? Hur många egna kan man göra till priset av en i affären? För att inte tala om konditoriet.



Ja, jag gjorde till och med egen mandelmassa. Och det var ju skitenkelt. För att inte tala om hur billigt det blev.

Så, om bra precis 220 dagar skall vi alltså vara i mål på Utö efter att ha simmat 10km och sprungit 54km över en och annan ö från starten i Sandhamn. Det är ju också ett sätt att besöka Sandhamn för första gången. Så nu gäller det helt klart att steppa upp träningen en aning, löpningen ligger jag nog ganska bra till med men simningen har fått lida lite. Jag tror att jag väntat in beskedet om vi kom med eller inte.

Okej, jag måste faktiskt erkänna att det blev två semlor igår kväll.

2 kommentarer:

  1. Du är så himla värd två semlor. Stort grattis till platserna! Va kul! Hoppas det blir en riktigt rolig upplevelse och att träningen inför blir lika rolig den!

    SvaraRadera