måndag 14 januari 2013

Och, hur gick det?

Så, nu har de 24 timmarna passerat. De 24 timmarna som jag inte skulle äta något under, dvs dygnsfasta. Det enda jag stoppade i mig under denna tid var en dubbel espresso, en kopp kaffe och en te, förutom några glas vatten. Kanske att jag inte spottade ut allt tandkräm. Under detta dygn så körde jag två träningspass också, simning igår och löpning idag. Just det, jag körde ju lite styrka också. Sämst kändes nog simningen, trots att den var precis i början, men löpningen gick helt okej. Det enda som jag eventuellt kände var att jag var lite seg i huvudet under löpningen. Och att jag blev riktigt hungrig framåt eftermiddagen, men det berodde nog mest på att jag visste att det snart var över.

Jag fick en fråga om varför jag gjorde detta och svaret är nog så enkelt som att jag var nyfiken. Den direkt utlösande faktorn var dock att jag läste Coltings inlägg, eller senaste inlägg om korttidsfasta. Ni kan, och bör, läsa det här . Colting radar upp en rad positiva effekter som denna typ av fasta kan ha, men det var inget av dessa som fick mig att testa. Eventuellt kan det ha varit att jag ville se ifall jag skulle klara mig utan fast föda under ett dygn, men det anade jag nog ändå.

När fastan var över så "belönade" jag med timjanstekt fläskkotlett med sötpotatisaioli och rostade grönsaker. Det smakade fint vill jag lova!

2 kommentarer:

  1. Jag kör också fasta bortemellan. Tycker det är gött. :)
    Första gången var tuffast, sen går det lättare. Jag upplever en stor energikick dagen efter en fasta. Känner mig lätt och fylld av energi. Men det kom inte förrän efter kanske andra eller tredjegången.

    Så prova igen du! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer definitivt testa fler gånger Sandra, en gång är ju ingen gång. Sedan får jag se vilken periodicitet det blir :)

      Radera