torsdag 10 januari 2013

Ingen lek

På programmet stod det fartlek idag, fartlek som förövrigt är ett de få ord som vi lånat ut till engelskan. Smörgåsbord är ett annat. Även om det handlar om en lek med farter så är det allt annat än en lek. Jag sprang ned till Råstasjön där jag stretchade lite och körde några koordinationslopp för att få upp pulsen, sedan började jag springa runt sjön med blandade längder på fartlöpningarna. Jag gjorde det enkelt för mig och körde 1,2 och 3min med löpvila som var hälften av de tiderna. Tanken var att jag skulle få in de 7 kilometrarna på 30min, men jag höll inte riktigt det tempot då benen var lite tunga och sega.

Annars så testade jag att göra en lite alternativ lasagne ikväll, istället för köttfärs använde jag tonfisk och istället för bechamel använde jag keso. Hur det smakade? Hm, jag skulle säga lite spännande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar