torsdag 31 januari 2013

Dubbeltorsdag

Idag blev det rejält med träning.

Först ett löppass där jag efter 2km uppvärmning körde några minuter löpskolning. Folk som ser när man kör detta måste ju fundera vad i helsicke man håller på med, skipping och hälkick är kanske inte så udda men mångsteg och travgång ser nog väldigt märkligt ut. Men det får man väl bjuda på, allt för konsten helt enkelt. Efter uppvärmningen körde jag 8km stegrande fart, jag fick ihop en snygg pulskurva som började på 75% och steg till 90%. Sista kilometern fick jag ner strax under 4min och det kändes riktigt bra. Tufft och bra!

Sedan körde jag simning med klubben ikväll. Det kändes ganska tungt att kliva upp ur soffan och ge sig av mot Eriksdalsbadet strax efter åtta, det är verkligen vid såna tillfällen som man utmanar disciplinen. Hursomhelst kom jag iväg och passet som mötte oss var en loop på 400m truckarfart / 6x50m (första 15m bara ben) / 200m catch-up / 2x50m (15m max). Orken tröt väldigt tidigt, men det får jag väl skylla på löpningen.

Imorgon blir det vila, men det är ju en del av träningen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar