tisdag 26 november 2013

Träning morgon och kväll



Så blev det idag.

I morse checkade jag in på gymmet och körde intervaller på gymcykeln. Tanken var att köra 3x6min intervaller, men någonstans låg en fjärde intervall och grodde. När den tredje var gjord så kändes en fjärde helt naturlig, så då blev det så. Inget konstigt med det. Jag körde på 115-120 kadens och arbetspulsen kom upp i 80% av max, kanske behöver jag lägga på lite mer motstånd så att jag kommer upp mer i puls.

Lata ben i väntan på löpning.


Ikväll så har jag hållit i löpträningen med klubben. Sista tisdagen i månaden kör vi ett sk MAF-test, efter Phil Maffetone, som är ett enkelt test för att se om den träning man gjort gett resultat. Vi var cirka tio stycken glada triathleter som gav oss av mot Hammarbyhöjdens IP där vi skulle springa runt på löparbanan. Min tanke var att bara springa med upp och sedan agera tidtagare, men då det var lite kallt så sprang jag med. På så sätt fick jag till ett lugnt distanspass ikväll. Sedan Lidingöloppet har jag sprungit ganska sparsamt eftersom jag haft lite skavanker i dels vänster knä, men också vänster fot. Lite kände jag av knät, men absolut inte mer än att jag ledigt kunde springa.

Tidigare på dagen hade jag fått ett sms från mamma som meddelade att hon åkt mycket skridskor som ung på Hammarbyhöjdens IP, det var såklart kul att tänka på när vi sprang runt där. Kanske åkte även min morbror runt där och slog stenhårda rundpallar på bandyplanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar