tisdag 19 november 2013

Morgoncykel

Akta er!

Är jag igång igen?

I morse gick jag bort till gymmet för att köra intervaller på gymcykeln. Jag har inte kommit igång med trainern än och tycker att gymcykeln är ett okej alternativ trotsallt. Passet blev 3x6min med 2min vila och tanken är att det ska byggas på framöver, men jag tar det lite lugnt såhär i början. Kanske borde jag dock förlänga vilan med ytterligare en minut för att kunna köra hårdare. Kadensen håller jag mellan 110 och 120 och arbetspulsen ligger mellan 75 och 80% av max. Jag brukar ha problem att få upp pulsen, men det är nog bara en träningssak.

Efter passet smakade frukosten grymt bra, det blev havregrynsgröt med kanel, ingefära och äppelmos.

Nu är det dags att åka till jobbet, jag har ju bara en och en halv vecka kvar på Löplabbet. Sedan ger jag mig in med hull och hår i elhandelsbranschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar