onsdag 11 december 2013

Tisdagsdubbel

Det var länge sen nu. Ett tag var det en vana, det är det inte längre. Men det kommer kanske bli. Tisdagsdubbeln är alltså, i mitt fall, att köra både löp- och simpasset med klubben. Idag hände det!

Löppasset bestod av tröskelintervaller på ca 700m och styrka i form av burpees, squads och armhävningar. Jag gjorde utfallssteg istället för armhävningar då jag körde tung bänkpress igår. Vi delade upp oss två och två och körde om vartannat. Vila fick man göra efter styrkan fram tills kompisen sprungit sitt varv. Vila fick jag dock inte göra, ska sanningen fram hann jag inte ens köra hela styrkan innan min "kompis" var tillbaka. Hygglo! Så det blev ett duktigt jobbigt pass vill jag lova.

Sedan var det som sagt dags för simning. Också här var det tröskel som stod på agendan. Att inte simmat på tre månader och sedan bjudas på tröskelpass. Det! Men det gick faktiskt bättre än väntat, när väl insimmet var över flöt det på bra och jag orkade köra hårt passet igenom.

Roligast idag var annars en grej under avbadet. En tjej simmar ikapp mig och jag erbjuder henne att köra före vid vändningen, men hon tyckte att hon kände sig dopad eftersom hon använde fenor. Däremot, sa hon, hade hon kollat in mina ben när hon låg bakom. Hoppla, tänkte jag. "Du saxar" sa hon. Tack för kaffet!

Imorgon siktar jag in mig på spinning. Om jag kommer ur sängen vill säga. Jag kör calf guards i förebyggande syfte i natt. Tro om jag ska ha det på jobbet imorgon? De kan ju gå för långkalsonger.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar