måndag 16 december 2013

Annars då?

Jovars, det rullar på!

I lördags var jag på spinning med klubben, passet var två timmar långt och ämnet för dagen var hög puls. Camilla körde hårt med oss, under arbetspassen skulle pulsen ligga ömsom över och ömsom strax under mjölksyratröskeln och under "vilan" gick vi sällan eller aldrig under 70% av max. Första 75min gick det bra, men efter att jag tryckt i mig en lussebulle så sjönk pulsen snabbt och sedan kom jag inte igång igen förrän efter ett bra tag. Troligen hade väl lussebullen dragit allt blod från musklerna till magen, borde kanske nöjt mig med en halv.



Eftersom snön lyser med sin frånvaro så fick det återigen bli rullskidor igår. Tyvärr har trafikkontoret laddat för snö, så cykelbanorna var fullmatade med grus. Rullskidor är normalt sett rätt utmanande, men att åka på grus lägger på en ytterligare dimension. Och som om det inte var nog med det så nöp ena hjulet på väg hem, som tur var så blev promenaden bara två kilometer.

 
Lite styrka har jag fått till också, jag följde med Karin till gymmet och körde simspecifik styrka. Mycket av träningen var fokuserad på bröstrygg och lats, jag har en känsla av att det blir lite träningsvärk imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar