söndag 28 november 2010

Adventssimning


Ikväll var det så återigen dags att kliva in i en varm, nåja, simhall för träning med klubben. Ja, det är så jag har börjat kalla Stockholm City Triathlon. Så det är bara att vänja sig.

Ett pass i veckan har vi hjälp av en tränare, Marcos, och av någon anledning så har vi haft honom på söndagar. Troligen för att vi behöver honom mest och att söndagspassen är 90 minuter. Idag körde vi mycket benträning och vi gjorde det med hjälp av simfötter. Det var första gången som jag tränade med simfötter, jag har faktiskt aldrig ens provat tidigare. Men jag måste säga att det var riktigt roligt om än lite svårt till en början, men när jag väl kom in i det så. I övrigt så börjar jag känna att jag gör framsteg i bassängen, övningar som knappt gick att göra för två veckor sedan går klart mycket bättre nu. Exempelvis vattenpolosimning, där jag för två veckor sedan hade stora problem att köra 25 meter och som jag idag klarade 50 meter. Okej, det var inte problemfritt men mer kontrollerat.

Hoppas att alla haft en bra helg och framförallt en bra första advent. Nu blir det lite glögg innan det är dags att lägga sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar