måndag 29 november 2010

Veckan som gick (v.47)

Måndag = vilodag. Oftast. Fördelen med att börja veckan med en vilodag är att man kan summera och reflektera över den gångna och planera och se fram emot den kommande. Veckan som gick fick jag ihop ganska bra med träning, 7 pass på 6 träningsdagar. Höjdpunkten var nog fredagens pass med 10 av 18km i terräng fylld med nysnö. Riktigt härligt!

Summering:

Simning - 4 pass och totalt 4h20min
Löpning - 3 pass och totalt 3h56min/40km

Reflektion: Simningen går bättre och bättre, veckan som gick var en återhämtningsvecka med fokus på teknik. Dock så är det nog inte någon återhämtning i egentlig mening rent mängdmässigt för en rookie, som dessutom kör ett extrapass. Löpningen började lite tufft med lite känning i vänster knä, men det får jag nog skylla på förra söndagens långpass. Några dagars löpvila med en del stretching gjorde dock susen, men det märks att det nya underlaget gör skillnad. Med mer snölöpning i vinter så kommer benen bli riktigt starka.

Veckan som kommer lär bli relativt lugn, eventuellt utan löpning. Fram till lördag vill säga då vinterns höjdpunkt, Tomtetåget, går av stapeln. 50km på vinterunderlag kommer nog att bli en tuff match, men vem gillar inte lite tuffa tag?

Härmed tackar jag föregående och hälsar kommande vecka välkommen, i vanlig ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar