söndag 28 november 2010

Adventslöpning

Det har väl inte undgått någon att det är första advent idag? Nä, tänkte väl det. Det är inte utan att man undrar vad alla gör en första advent, några har säkert varit i kyrkan och andra har kanske ägnat dagen åt att spana in skyltfönster. Jag har inte besökt kyrkan och inte kollat in skyltfönster, utan jag har varit ute och kört lite adventslöpning. I mina tankar fanns två alternativ, antingen gå all in och köra Extreme i Ursvik eller ta en lugn runda runt sjöarna. Ursvik lockade, men jag gick den lätta vägen. Dock så hann jag istället ta lite bilder på vägen.



 Det började med lite uppladdning i tomteluva. Ska den få följa med till Tomtetåget?


Sedan kom jag ner till Råstasjön, och där står ett gäng helfåniga fåglar. Är det häger?


Efter ett varv runt Råstasjön springer man förbi Golfängarna och där åker barnen pulka och annat med blandade resultat och förmodligen blandade känslor också. Hoppas att de flesta tycker att det är livet. Att åka snowracer, eller bob som vi kallade det, var bland det roligaste jag visste när jag var liten.


Kort efter Golfängarna kommer man till Lötsjön och där ligger som bekant Gröna Stugan som med all säkerhet laddat för adventsfika. Enligt ryktet är stugan till salu, men det är minst 20 år för tidigt för att jag skall köpa den. Men, är den till salu igen om 20 år så slår jag till. Jag planerar ett löparcafé där och det kommer att bli min pensionsförsäkring. Crazy?

Det var min förmiddag och nu är det dags att ge sig iväg på lite adventssimning.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar