söndag 21 november 2010

Fullspäckad söndag

Idag har det verkligen varit fullt upp. Det började med att jag klev upp halv nio, sovmorgon jag vet, för att hinna äta frukost och dricka kaffe innan jag skulle möta upp Miranda för ett långpass. Vi möttes vid Bällsta bro och sprang sedan Huvudsta och Pampas Marina till Karlbergs slott, där vi skulle möta upp Mia, aka Marathon-Mia, och Abbe. När vi väl hittat varandra, det hade tydligen uppstått lite otydligheter var exakt vi skulle träffas, så bar det av bort mot Ursvik där vi körde en runda på milspåret.


Is- och slasklöpare, från vänster, jag, Abbe, Mia och Miranda.
 Nedan ser ni en plot av vårat pass, för min del blev det 26km. Inte på något vis lätta kilometrar, tempot var i och försig helt ok, men mitt vänstra knä ömmade en del mot slutet.


Efter passet blev det en rejäl lunch och lite vila, hann se slutet av herrarnas stafett. Tydligen en riktigt bra insats av laget, Hellner var i alla fall skitstark på slutsträckan. Klockan sex var det sedan dags för dagens andra pass, simning med SCT. Dagens pass bestod av 20min insim, 60min testlopp och 10min avbad. Testloppet gick ut på att man skulle se hur långt man kunde simma på 60min, helt enkelt. Innan loppet var jag mycket osäker på hur det skulle gå, speciellt med tanke på att uppladdningen var 26km löpning. Jag fick ihop 2400m, vilket jag är mycket nöjd med. Speciellt eftersom jag aldrig simmat frisim 60min i sträck tidigare.

Helt klart en heldag i träningens tecken. Me like!

3 kommentarer:

  1. Shitt.. du kommer att bli en simmare Thomas. Gå inte över på den mörka sidan!!

    SvaraRadera
  2. WOW! Vilken skillnad från den dag när du körde bröstsim i Stockholm triathlon med en surfarvåtdräkt

    SvaraRadera
  3. Måste varit den stärkande koppen kaffe (och kanske den där kladdkakan som var stans vidrigaste) innan som avgjorde't...
    Eller all fantastisk simträning som du lagt ner, vilket som... ;)

    SvaraRadera