tisdag 20 december 2011

Jag är så jävla inne!

Vid lunchtid idag öppnade anmälan till Ironman Kalmar och jag var där och högg som en kobra. Trixigast var att hitta på en doktor att ange, ett tag var jag inne på att ange Doktor Dahlqvist men tillslut föll lotten på en doktor i Sundbyberg som jag googlade fram. Registreringen tog väl i runda slängar tio minuter och sedan var jag 4297,40 SEK fattigare, men jag har meddelat Tomten att jag kan ligga ute med det till på lördag. Hoho!

Hela eftermiddagen har jag varit så taggad att jag ett tag tänkte köra dubbelpass ikväll, men här sitter jag ju så det får räcka med simning. Jag får helt enkelt öka lätt succesivt nu under december, för i januari kommer det att smälla. Det kommer att smälla rejält, kan jag meddela. Mer om det nästa vecka. Kanske.


En sak som jag tänkt på ett tag är att summera träningen veckovis, det har jag gjort tidigare och jag tycker någonstans att det faktiskt hör en träningsblogg till att ha en sådan. Så planen är att köra på det under 2012, men jag smygstartar redan nu och sedan får jag utveckla utformningen.

Veckan som gick v50

Simning - 1h
Cykel - 3h45min
Löpning - 7h6min
Styrka - 55min

Totalt: 12h46min

Okej så?

Jag tillsammans med damen som jag fick "godispåsen" av efter NYC Marathon.

7 kommentarer:

  1. INTE ok. Jag vill ha ANTAL KM också!

    SvaraRadera
  2. Ja i Januari smäller det, var så säker :-)
    Jag har alltid sagt att jag inte är någon tävlingsmänniska.
    Men det här ska jag tusan ta hem :-)

    SvaraRadera
  3. Coolt! -Hawaii nästa! Om jag lär mig meka lite cykel så borde jag vara självskriven serviceman åt dig till Hawaii, eller hur? :-) Tror dock att jag får vara serviceman åt någon annan när Kalmar går i sommar, men det gissar jag är ok.. ;-) Ser fram mot att se träningsupplägget!

    SvaraRadera
  4. Nej nej Miranda, det är antalet timmar och inte km som räknas. Inte sant Susanne? ;-)

    Mia, till Kalmar får du permission för annan verksamhet :-) Träningsupplägget kommer att vara ganska hemligt, åtminstone till en början...

    SvaraRadera
  5. Absolut! Vi måste bara se till att styra upp reglerna lite så du inte får för dig att skrapa ihop en massa minuter på hushållsrelaterade aktiviteter ;-)

    SvaraRadera
  6. Susanne, självklart ska vi ha regler. Någon ordning ska det väl vara ;-)

    SvaraRadera