torsdag 1 december 2011

Vinterlöpning?

Nedräkningen mot julen har börjat. Det är adventskalendrar hit och julkalendrar dit. Ljus skall stöpas och pepparkakor skall bakas, lussekatter med för den delen. Men var är stämningen då? Okej, det är ju bara första december men ändå. Ge mig snö, nu! November var tydligen den näst varmaste sedan man började mätningarna här i Stockholm. Och det har man gjort i fyra hundra år, tydligen. Vansinnigt! Global warming är tillbaka. Okej, oddsen att det skall bli tre snörika och kalla vintrar på raken är ju inte direkt de bästa. Men jag vill ha vinter!

Såja, få se nu om kung Bore hör bön.





I väntan på, så har jag varit ute i snålblåsten på distanspass med inslag av terräng i form av Ursviks tvåochenhalva gånger två i sällskap av Mia. Och det var ju trevligt, precis som vanligt. Dock så säger mig något att hon bet ihop lite extra ikväll, hon erkände att hon hade lite ont men jag misstänker att det var lite mer än lite. Hoppas att jag har fel.

Bilden är inte från ikväll, utan från helgens sköna långpass längs Oslos gator och klättringen upp mot Holmenkollen.

Dagens "fråga" på lunchen gällde Menlösa barns dag, eller Värnlösa barns dag som det heter sedan några år tillbaka. Ganska långt från gårdagens ämnen, vi blandar och ger en del på mitt jobb.

Imorgon är det fredag, vilket betyder helg, vilket betyder träning i massor.

Gilla!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar