onsdag 30 november 2011

Märklig lunch

På väg tillbaka från indiern som då och då förser mig med min lunch fick jag en riktigt konstig tanke. Kanske berodde det på att blåsten pinade rakt i ansiktet. Jag tänkte på vad jag skulle kunna åstadkomma under ett 24h-lopp, det gick till och med så långt att jag började fundera på om jag kanske skulle testa redan nästa år i Bislett. Märkligt med tanke på att jag definitivt lovade mig själv att jag aldrig någonsin kommer att springa ett 24h-lopp. Man ska som bekant aldrig säga aldrig.

När jag så kommer tillbaka till jobbet med min lunchlåda så hör jag hur det diskuteras träning, eller snarare hur man klassar tränande personer. Diskussionsämnet var vad man kallar en motionär som tränar mycket, alternativt är duktig inom sin sport. Benämningen "elitmotionär" diskuterades, precis som det diskuteras i många andra forum. Min bestämda uppfattning är att det inte finns något som heter "elitmotionär". Så mitt svar på vad jag själv anser att jag är blev "motionär". Borde vi kanske kallas "idrottare", vi som tränar seriöst mot mål och resultat? Eller "löpare", "triathleter", "cyklister" etc.? Vad tycker ni?

Lunchen avslutades med "diskussion" om framfall. Det låter kanske inte så farligt, men jag väl förstod vad det handlade om så var jag nöjd att maten redan var uppäten. Märkligt ämne, helt klart.

Något som definitivt inte var märkligt var kvällens pass med Lina, 16km distans fick jag ihop och det var ett riktigt trevligt pass. Vi springer ju alldeles för sällan tillsammans. Men nästa helg springer vi tillsammans igen, då är det ju dags för Luciatåget. Det ska bli grymt skoj!

Tack för ikväll Lina!




- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar