lördag 26 november 2011

En dag i Oslo




För 14 timmar sedan släppte vi iväg de fantastiska, och kanske lite tokiga, ultralöparna nere i Bisletts katakomber. Och de bara fortsätter och fortsätter.

Medans de gjorde sina första mil så gjorde Mia och jag några också. Vi började med att springa mot slottet och Karl Johan, sedan tog vi en sväng förbi operan innan vi begav oss mot Holmenkollen. Utan karta och med endast Hoppbackstornet som riktmärke som kryssade vi oss dit. Det blev en ganska intressant tur då det var bara uppför uppför och uppför. Och sen lite uppför. Holmenkollen var ganska imponerande, även utan snö.

Lättare gick det utför, men absolut inte lätt.

Nu är det nog dags att sova lite, medans löparna får fortsätta gå på.




- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Enl Wikipedia: "Bergsryggen har sin topp på 588 meter över havet. Holmenkollens hoppbacke ligger på 371 meter över havet."

    Det var de högsta 371 meter jag stött på!.. 371 låter så fjuttigt, måste saknas en siffra. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag vet, blev nästan besviken när jag såg det. Å andra sidan var nog sista 350m på några få kilometrar. Jag tyckte vi var duktiga i alla fall :-)

    SvaraRadera