onsdag 23 november 2011

Skön återkomst på cykeln





Vad gör man när det inte är cykelväder, trainern ligger i kvar i kartongen och cykeln inte ens är rengjord? Jo, man kör på alternativ tre och går ner i gymmet och kör på de cyklar som finns där. Inte autentiskt, men tillräckligt bra. Då jag skulle köra kvalitet så var det ju ändå hjärtat som skulle jobba, då är nog sittställning sekundärt. Kvällens pass blev 4x6min intervaller med 2min "rullvila".

Efter gårdagens feelgood-pass ville jag ju bara fortsätta springa, men stannade då det är så sällan man har den känslan. Så redan innan huvudet nåt kudden hade jag bestämt mig för att jag skulle köra ett cykelpass ikväll. Under dagen har jag sett fram emot kvällens träning, men jag har även känt ett sug efter att upprepa söndagens sköna cirkelpass. Så, det var väl inte värre än att jag fick köra ett dubbelpass helt enkelt. Cirkelpasset går ut på att, ifall nu inte alla gör det, köra en minut styrka följt av två min kondition på cykel, löpband, rodd och stepbräda. Varje del körde jag i tre set.

Vilken härlig kväll i gymmet! Jag tror att träningssuget verkligen börjar komma tillbaka på allvar, det är ju så mycket enklare när passen känns så sköna. Imorgon blir det nog ett lättare löppass, om jag nu inte blir sugen på att jogga bort till Ursvik för att trycka på i lite backar. Vi får väl se!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar