tisdag 29 november 2011

Satan i gatan!

Som fröken Maggio skulle sagt. Jag var lite off / disträ idag på jobbet, speciellt på eftermiddagen. Såhär i efterhand misstänker jag att det var träningssuget som var "boven", ungefär som inför ett lopp. Jag hade grymt massa energi i kroppen och var tokfokuserad på att träna bra ikväll.

Jag bytte snabbt om när jag kom hem och gick ner i gymmet för att i tur och ordning köra powertraining på cykel och cirkelträning.

Powertrainingen bestod i att jag, efter 10min uppvärmning, körde 6min på tung växel i cirka 50 rpm följt av 1,5min vila. Sedan körde jag 5 min tungt med 1,5min vila osv. Avslutningsvis körde jag 5min enbensintervaller. Tungt och härligt pass!

Efter cykelpasset körde jag en timme cirkelträning. Det har verkligen blivit ett favoritpass, tungt och med hög puls är verkligen härligt.

Som grädde på moset fanns det även energi till att ta hand om disken. Ja, ni förstår kanske :-)


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar