måndag 21 november 2011

Måndagslångpass





Gulasch är verkligen ett hyggligt långpass, vid spisen. Men oj vad värt det är. Hur den smakar? Det får jag se först imorgon...

Hur gjorde jag då, undrar ni kanske?

Jo, såhär:

Skar upp ett knappt kilo högrev i småbitar. Brynte köttet i en rejäl klick smör i några minuter. Under tiden skalade jag tre lökar, rejäla lökar, fyra vitlökar och skivade/hackade dem. Sedan saltade jag köttet innan jag la i löken. Efter några minuter satte jag till tre matskedar paprikapulver och en mald kummin, rörde ner en deciliter tomatpure', två buljongtärningar och sex deciliter vatten. Alltsammans fick sedan koka i en timme. Under tiden skalade jag fyra potatisar och tärnade, samt grovhackade två paprikor. Detta tillsatte jag sedan soppan och kokade vidare i 30 minuter.

Hur det smakar får jag som sagt se imorgon, men det doftar ljuvligt i alla fall.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar