lördag 17 december 2011

Learn To Fly

Människan har i alla tider velat kunna flyga, det vet vi från diverse målningar i grottor etc. Vi kommer aldrig lära oss det, inte utan hjälpmedel i alla fall. Källkritik och källhänvisning struntar jag blankt i. Hursomhelst så dök denna låt upp dubbelt under morgonens spinningpass och eftersom jag är inne i ett FF-flow så bjuder jag återigen på lite örongodis. Videon är dessutom humoristiskt på min nivå. Känner ni igen "gästerna" förresten?




Spinningpasset innehöll tröskel, backar, fartlek och slutligen tröskel igen. Diskussionerna gick heta mellan ledare Olle och Stoffe vilken intensitet man skall ligga på under tröskelträning. Stoffe tyckte att Olle körde på för låg intensitet, men jag tror att de pratade om olika saker. Att träna upp sin mjölksyratröskel, om jag får formulera mig så slarvigt, är nog en annan sak än var tröskeln ligger. Detta känner jag att jag måste läsa in mig på. Dessutom blev jag såklart sugen på att göra ett laktattest för att bättre veta hur jag skall träna. Kanske skulle man dra ihop ett gäng och köra?

Från passet noterar jag annars att jag har svårt att få upp pulsen när jag kör på hög kadens, som under tröskeldelarna, medans jag kommer upp i puls väldigt lätt när jag kör i backar. Det borde vara tvärtom. Troligen beror det på att jag är för dålig cyklist helt enkelt. Annars är jag mest nöjd över att jag klev fram och tog två bra förningar under fartleksdelen, i spinningsalen syns det inte att man är en dålig cyklist.

Annars är jag rätt nöjd med att jag inte åkte med på julbordskryssning med jobbet igår. Okej, de hade det säkert roligare på dansgolvet igår kväll än vad jag hade det i tvättstugan. Men medans jag satt och mådde prima på spinningscykeln så mådde de nog lite sämre vid frukostbordet, för att inte tala om hur slitna de lär vara just nu när de börjar närma sig Stadsgårdskajen.

Annars så vankas det Årets sista långpass imorgon. Det lovas skumtomtar och det lockar ju såklart. Något som talar emot är vädret förstås, men även distansen. 60km är inte en barnlek en söndag, även om man kan hoppa av när man vill. Jag får väl ladda med skumtomtar och julmust ikväll så kanske jag kommer på bättre tankar.

1 kommentar: