måndag 19 december 2011

Skön veckostart

20111219-202637.jpg


Mötte upp Lina och Alex för lite återhämtningsjogg efter jobbet, det blev en mycket trevlig runda runt sjöarna. Som vanligt blev det en hel del stoj, men även en del allvar. Tack för ikväll vänner!

I dörren på väg ut mötte jag en tjej som lite försynt undrade ifall hon fick fråga en sak. Sure, no problem! Hon var nyfrälst löpare och undrade hur man håller fötterna torra när det är slaskigt ute, hon ville ju inte göra uppehåll på grund av slasket. Jag visade henne mina Asics GT-2150 Svart som är gjorda i Gore-Tex-material och förklarade att de håller vätan ute riktigt bra. Jag tipsade henne att gå till Löplabbet och be dem hjälpa henne, både med skor och strumpor.

Hur tror ni att Lina och Alex hade klätt sina fötter? Jag kan meddela att deras fötter inte var direkt torra efter passet.

3 kommentarer:

  1. Vi kanske inte hade de torraste fötterna efteråt men vi riskerade i alla fall inga blåsor på insidan av hälen :)

    SvaraRadera
  2. Blöta skor anpassar formen bättre till fötterna ;)

    Nu jävlar ska vi träna hårt Thomas! :D

    SvaraRadera
  3. Ja jävlar vad det ska tränas Roxen! :)

    Alex, jag hade bara små små tillstymmelser till blåsor och de var nog mer resultatet av fyratimmarspasset i söndags...

    SvaraRadera