tisdag 13 december 2011

Premiär med mersmak

Ikväll gjorde jag så säsongsdebut i poolen. Det gick faktiskt grymt bra, det kändes knappt att jag varit ifrån simningen ett antal månader. Första 50m. Efter det kändes det som man kunde förvänta sig.

Efter 10min insim körde vi på kvällens huvudserie som var 3x100m progressivt 1-3 följt av 3x50m progressivt 1-3 med 20s vila. I början la jag mig i mitten av gänget och tog det rätt lugnt, helt enligt plan då det som sagt var mitt första pass på länge. Men efter ett tag tyckte jag att det var dags att visa pojkarna var skåpet skulle stå. Det var slutsnackat helt enkelt. Jag tog helt sonika täten och öste på. Hoppas att det var uppskattat :-)

Annars var det kul att se lite gamla ansikten igen, framförallt Philip som jag kamperade ihop med en hel del förra säsongen. Det hetaste samtalsämnet för kvällen var såklart Ironman Kalmar.

Hoppas att jag härmed kört igång simsäsongen och att det inte bara var en onetimer.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar