onsdag 28 december 2011

Menlöst pass?





Idag har vi hedrat de värnlösa barn som fick sätta livet till under Herodes jakt på jesusbarnet. Intressant att ett ord fått en så negativ klang, som menlös, att man ändrar namnet på en högtid som vi firat i flera hundra år. Men det är väl så det är.

Ikväll har jag i alla fall varit på spinning med klubben och det var ett riktigt skönt pass. Inte för tufft och inte för lugnt, vilket passade mig bra då jag körde dubbelpass igår kväll i form av backlöpning i Hammarbybacken följt av simning. Väggmålningen ovan stirrade mig dock, via spegel, rakt i ansiktet.

På söndag börjar min träning mot Ironman Kalmar på riktigt och smått hypokondriskt börjar jag känna av hälsenor och diverse andra kroppsdelar. Igår till exempel gjorde julmat och tillhörande dryck sig till känna. Sent omsider måste jag också lägga upp förra veckans träning, det blev sannerligen ingen riktig mängdvecka.

Löpning - 3h24min
Cykel - 45min
Simning - 1h
Styrka - 40min

Inför 2012 är det verkligen hög tid att skruva upp träningen för att sedan explodera.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar