söndag 18 december 2011

"Årets sista långpass" - halva passet, hela nöjet





8.20 höll arrangör Peter Lembke genomgången så att alla skulle veta vad som väntade.





Redan innan samlingen hade jag hunnit snacka lite med Paula och Tobbe, deras pepp igår bidrog starkt till att jag kom upp imorse.

8.30 gav vi oss iväg, jag hängde på 6:20-gänget som leddes av Bernt. Bernt skötte sig såklart exemplariskt hela dagen. Vi snackade såklart en del om New York Marathon, men även Ironman Kalmar och lite Bislett. Just det, det blev visst lite snack om utrustning också och då framförallt skor. Även Karin och Karina var lite nyfikna på New York, de skall springa 2012. Jag är sååå avundsjuk.





Vid Sjöberg efter cirka 20km dök depå 1 upp. Peters fru Ulla stod för förtäringen, sällan har skumtomtar smakat så gott. Fantastiskt! Tack Ulla!

Sedan plaskade vi vidare förbi Sollentuna och Akalla innan vi gav oss ut på Järvafälten. Efter 33km kom vi fram till Barkarby och dagens lunchstopp.





Arrangörerna hade gjort ett gott val. Som norrlänning som skattas Max högt när det kommer till hamburgerrestauranger.





Som norrlänning så åkommer det mig såklart att äta på tallrik och med bestick. Annars hade det väl hetat handburgare, right?

Efter lunchen så följde jag med till pendeln i Jakan, men där tackade jag för mig. Totalt fick jag ändå ihop 38km vilket ändå var betydligt längre än om jag gett mig ut på egen hand, så jag var supernöjd.

Tusen tack alla ni trevliga löpare i 6:20-gänget! Och tusen tack till arrangörerna för det supertrevliga initiativet!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar