måndag 8 november 2010

En söndag med gänget

Igår morse hämtade jag upp 08-delarna av Runner´s Five i Sundbyberg för avfärd mot Jönköping där vi skulle möta upp den femte medlemmen Susanne. Efter ett kaffestopp i Nyköping och en snabbfika när vi kom fram till Jönköping så gick vi upp till Susannes kontor på Hudoteket för lite kroppssammansättningstest, konditionstest och styrketest. Mer info om dessa tester återkommer jag till, men jag kan avslöja att ett av mina bättre resultat har med fettprocent att göra.

Efter dessa tester gick vi till ett café för att få i oss lite sen lunch i form av sallad. Huvuddiskussionsämnet var Tomtetåget, men titt som tätt så föll vi ur ramen i vanlig ordning. Det här gänget kan helt enkelt inte hålla sig till ämnet, men det beror nog bara på att vi älskar att prata träning.

På väg hem från Jönköping så åkte vi Tomtetågsbanan upp till Gränna, åtminstone i vår bil så observerades banan med spänning och längtan till tåget var ohyggligt stort. Korrigeringarna från sommarens Visingsö Warriors-lopp ser riktigt spännande ut.

När vi kom fram till Gränna vinkade vi av Susanne och hennes kottar och satte sedan av mot Stockholm. Tomtetåget fortsatte att diskuteras, träning pratade vi också om, men det mest pratet handlade om hur Alex skall lägga upp sin kost framöver. Han fick en hel del tips och kommer att få mer framöver, såklart.

Vid halv tio på kvällen så var vi så framme och jag tror att vi alla var ganska trötta, men väldigt nöjda med dagen och helgen. Det var jag i alla fall.

Nu går vi in i vecka 45 och det betyder nya utmaningar och nya träningspass.

Hoppas att ni alla får en bra start på veckan vad ni än skall ta er för!

4 kommentarer:

  1. Jag är lite avundsjuk på ert gäng. =) Måste vara så kul att umgås med andra som också älskar träning. Ingen av mina kompisar tränar och de skakar bara på huvudet åt mig när jag sticker ut och springer.

    SvaraRadera
  2. Hej Marieh!
    Jo, det är verkligen roligt att umgås med folk som har har samma intresse, speciellt eftersom träning är ett intresse som bara blir större ju mer man tränar. Det känns ju ofta som en drog. Ska jag vara ärlig så har vi nog faktiskt ännu roligare än vad som kommer fram i våra bloggar. De flesta av mina kompisar tycker också att det är lite konstigt att man tränar så mycket som man gör, men det får man nog ha förståelse för också.
    Har du förresten hört om vårt Tomtetåg i december?
    Lycka till med träningen!

    SvaraRadera
  3. Hej igen.

    Ja jag har läst om Tomtetåget och jag var rejält sugen på att hänga med men dessvärre har jag överansträngt höger vad och vet i nuläget inte när jag kan springa igen. Förhoppningsvis kanske jag kan hänga med på något annat kul lite längre fram. =)

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att höra att du överansträngt vaden, men jag kan lova att det kommer mera roliga upptåg. Förhoppningsvis blir det något under vintern/våren, annars så kan jag nog nästan lova att Ursvik All In kommer att gå i repris i sommar.

    SvaraRadera