tisdag 16 november 2010

Full fart i köket!




Ikväll har det varit full fart i köket, inte mindre än två rätter har jag slängt ihop. Kanske har jag överarbetat, men nu är i alla fall kylen fylld med matlådor. Veckan förväntas ju bli fullspäckad och då är det ju praktiskt att ha maten klar redan dag två, igår gjorde jag en köttgryta också så det blir att alternera tre rätter.

Ovan ser ni Tandoorikyckling i stekpannan och Currykyckling i grytan. Tandoorikycklingen gjorde jag genom att steka på ca 600g kyckling tills den fått färg, sedan på med en påse tandoorikrydda och en påse frysta grönsaker som man gillar. Efter några minuter hällde jag i en burk kokosmjölk och lite salt och peppar, sedan fick allt koka i tio minuter.

Currykycklingen gjorde jag genom att, igen, steka ca 600g kyckling, sedan i med två röda paprikor som jag hackat och två gula lökar som jag klyftat samt 3msk curry och en matsked paprikapulver och fräste ihop i några minuter. Sedan i med 5dl grädde, 2dl creme fraiche och 2msk soja.

Tandoorikycklingen åt jag sedan till middag och den var riktigt god och hyffsat bra drag i. Det återstår att se ifall det ger resultat i bassängen ikväll.

2 kommentarer:

  1. Det är jätteskoj att du börjat lägga upp recept på dina delikata måltider. Grym inspiration. Sen tycker jag att det skulle vara guld värt om du samlade alla recepten på typ en egen sida här på bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Tack Alex, jag lovar att försöka lägga upp en receptsida. Måste bara komma på hur man gör :)

    SvaraRadera