torsdag 18 november 2010

Currykyckling och lite annat


Ikväll ska jag iväg på mitt tredje pass med Stockholm City Triathlon, även detta pass är det simning som gäller. Eftersom jag förutsåg att veckan skulle bli lite körig så förberedde jag ju med lite matlådor i måndags och tisdags, det blev Köttgryta, Tandoorikyckling och Currykyckling. Igår, efter den makabra batterisituationen, så åt jag köttgrytan så nu återstod bara currykycklingen. Resultatet ser ni ovan och jag måste säga att det blev riktigt bra.

Normalt så brukar jag träna direkt efter jobbet och då väntar jag med middagen tills jag kommer hem och då blir klockan allt som oftast nio-tio. Att äta direkt efter träning är ju viktigt för återhämtningen och nu måste jag fundera ut något att ta med till simhallen för att äta på vägen hem. Ikväll tänkte jag blanda ihop russin och jordnötter, det tycker jag är en bra blandning av kolhydrater, proteiner och fett. Dessutom så tror jag att russinen innehåller mycket antioxidanter, vilket är bra eftersom man är som mest mottaglig för baciller direkt efter ett träningspass.

Vad äter ni efter träning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar