onsdag 10 november 2010

Vintersulor på!

De senaste dagarna har det hetaste samtalsämnet rört snö, halka och vinterdäck. Åtminstone på min arbetsplats. Några bytte för någon vecka sedan, andra i helgen, någon igår kväll, en annan lämnade in imorse. Själv så har jag lugnt väntat ut det värsta. Eller, värsta och värsta, jag tyckte att det gick ganska bra att ta sig hem från jobbet igår och idag gick det ännu bättre. Men när det kommer till löpning så tänker jag annorlunda.

Förra året köpte jag ett par "vinterskor", Asics GT 2150 svart. Det köpet kan nog rankas som ett av mina värsta köp någonsin alla kategorier. Jag fick sådana fruktansvärda blåsor som tog flera veckor och att antal paket Compeed att utplåna. Detta hade jag nästan helt glömt bort när jag idag tänkte lufta dom för första gången sedan förra vintern. Men jag blev påmind om det under kvällens löppass, inte så att jag fick några blåsor men jag fick lite känningar. Av den anledningen och att det överlag kändes stelt och kantigt, kanske beroende på att det var halt och moddigt bitvis, så kapade jag det tänkta passet med ca 2km.

Kvällens pass blev:

9km på 50min (5.34min/km)
Medelpuls 129 slag/min ( 70% av max)

Efter löpningen så tränade jag lite "Stockholmsmuskler", överkropp helt enkelt. Armhävningar med hopkrypning på gymboll, axlar mha gummiband och "löpsitups". Efter våran kroppssammansättningstest i söndags fick jag tips om att bygga lite muskler, så det är väl bara att köra igång. Hoppas att det var stockholmsmuskler som menades :)

2 kommentarer:

  1. Tjena Tompa! Vet inte riktigt hur det har kunnat gå så här för dig? Tränar som en riktig Gunde, typ...

    Men jag är grymt imponerad ska du veta

    / Hörnta

    SvaraRadera
  2. Tjena Hörnta!

    Jo, här är det ett riktigt flyt. Jag vet inte heller riktigt hur det gått såhär, men jag har mött så många inspirerande löpare, främst, det senaste året som fått mig att förstå hur jäkla roligt det är.

    Vi hörs!

    SvaraRadera