lördag 20 november 2010

Crawlkurs del IV och lite annat...

Lördag är lika med crawlkurs, så också idag. Hade det inte varit för gårdagskvällens öldrickning så hade jag nog klämt in ett löppass eller spinning också, men det är dumt att pressa för hårt. Eller fegade jag ur? Anyway, så kändes det inte som att det var en dag för dubbla pass.

Innan passet så laddade jag med Vinterstudion, massor med kaffe och en lunch bestående av Tandoorikyckling. Håll med om att det är praktiskt att ha kylen fylld med matlådor?

Tandoorikyckling

Precis när Marcus Hellner började närma sig målgång så började det bli hög tid för mig att ge mig iväg mot Kronobergsbadet för veckans crawlkurs. Jag var för otålig att komma iväg för att se målgången, men det kommer nog fler tillfällen i vinter. Hoppas det i alla fall.

På plats utanför Kronobergsbadet.
Väl framme visade det sig att jag inte alls hade behövt ha bråttom hemifrån, jag hade lätt kunnat åka en kvart senare. Det var inte mycket annat att göra än att sitta kvar i bilen och lyssna på radiosporten.

När passet började och läraren pratade om vad vi skulle göra för övningar så tänkte jag direkt; Vad faan! Han hade först tänkt sig individuell feedback, men då det visade sig att de flesta tyckte att andningen var speciellt svårt så blev det såna övningar istället. Det var väl ungefär en person som inte hade det högst upp på saker-jag-tycker-är-det-absolut-svåraste-listan. Helt rätt, jag såklart. Jaja, det var ju bara att köra på. Även om jag inte tycker att andningen är det knepigaste så gav det säkert något att köra de övningar som bjöds. Efter passet så körde jag 1000m på egen hand för att få ihop lite volym i träningen.


Kaffe och kokostopp, en ständigt återkommande favorit.

Efter passet åkte jag till Bromma Blocks för att spatsera lite, men framför allt för att dricka lite kaffe. Jodå, jag hann med en sväng på XXL också.

Vad det blev för middag? Något färdigt ur kylen såklart :-)

Köttgryta med sting.

2 kommentarer:

  1. kul! vilken tid är det crawlträningar på Kronobergsbadet? För nybörjare eller??

    SvaraRadera
  2. Ja, det är riktigt roligt faktiskt. Den kurs jag går är en nybörjarkurs och den går 14.50 på lördagar, men den går andra tider också. Nedan lägger jag en länk till Stockholm Stads simskolor.

    http://www.stockholm.se/KulturFritid/Sim--och-idrottshallar/Sim--och-aktivitetsbokningen/Vara-kurser/

    SvaraRadera