lördag 20 november 2010

Vinterstudion


Min egen lilla vinterstudio, ackumelerad favoritläsning från veckan som gått.

Mitt absoluta favoritprogram under vinterhalvåret är definitivt Vinterstudion på SVT. Jag tycker att SVT har en fantastiskt bra stab med duktiga programledare, kommentatorer och experter. Dessutom är ju vintersporter som längdskidåkning, skidskytte, utförsåkning etc. väldigt tv-mässiga. Vidare så tycker jag att dom har lyckats bra med själva studion, det känns nästan som att man sitter med i deras mysiga "fjällstuga".

Premiärprogrammet visar världscuppremiären i längd från Gällivare och damerna har precis avslutat 10km fristil. Norskorna, med Marit Björgen i täten, visar god form, men även svenskorna, framförallt Charlotte Kalla, gjorde bra ifrån sig. Kalla har ett fantastiskt facit med 13 raka fristilslopp över 10km med enbart första- och andraplatser. Imponerande!

Snart är det dags för herrarna att åka 15km, även de åker fristil, och det ska bli intressant att se hur Super-Hellner ligger till. Han skall tydligen lagt på sig två kilo muskelmassa på överkroppen och då främst i magpartiet. Kanske något att ta efter?

Vad tycker ni, gillar ni också Vinterstudion eller ger ni er hellre själv ut och tränar?

4 kommentarer:

  1. Först kollar man vinterstudion och blir peppar. Sen sticker man ut i spåret. Varför bara välj det ena?

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig Helena, man kan bli jäkligt inspirerad.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Vinterstudion och kommer sitta bänkad hela vintern. Jag blir otroligt inspirerad och framförallt av Marcus Hellner. Han är helt fantastisk tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Marieh, visst ska det bli spännande att följa Hellner i vinter? Jag brukar tänka på honom när jag kör intervaller och det börjar pipa i luftrören och det tar emot, man har så mycket mer att ta ut än vad man tror.

    SvaraRadera