lördag 13 november 2010

Crawlkurs del III

Idag var det så dags för tredje delen av crawlkursen på Kronobergsbadet. Min form har ju varit lite sisådär sedan i torsdags, då jag ställde in ett pass för halsont. Jag är riktigt stolt över det beslutet. I morse kändes halsen ok och jag hade ingen feber, så då var det ju inget att fundera över. Back on track, helt enkelt!

I vanlig ordning när jag har god tid på mig så kom jag iväg alldeles för sent. Jag hittade en parkeringsplats på behörigt avstånd, så det blev en rask promenad till badet. Väl framme hade jag sex minuter på mig att byta om och duscha, tur att det är simning och inte hockey.

Passet började med att vi fick titta lite på film hur det skall se ut och hur det inte skall se ut, jag vet inte vilket jag snappade upp mest av. Efter filmstunden så hoppade vi i bassängen och började köra Stålmannen, ni vet när man ligger på sidan med ena armen utsträckt och kör benspark. Den här gången var jag tydligen för mesig, så jag blev beordrad att öka på lite. Schyssta klubben, det är ju skitjobbigt ju! Allt eftersom så filmade läraren när vi frisimmade och visade och gav feedback individuellt. Mig sparade han till sist. Schysst? Nej, jag fick ju ligga och köra Stålmannen skitlänge. Men, tillslut var det så min tur att bli filmad. Det enda jag var riktigt bra på var tydligen att andas, för då vred jag upp kroppen tillräckligt bra. Annars var jag dålig på att sträcka ut, jag var dålig på att rotera, jag var dålig på att sticka ner handen i rätt vinkel och jag bensparkade dåligt. Summa sumarum, kom jag överhuvudtaget frammåt? Jodå, det gjorde jag och feedbacken var bra och säkerligen rätt. Jag tycker att det är skönt att ändå ha några fasta punkter att tänka på, det gör träningen mycket enklare.

Så, i morgon är det provträning med Stockholm City Triathlon som gäller och då blir det simning igen. Nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar