lördag 6 november 2010

Vintermaran 2010 - The Story

Imorse vaknade jag halv sju och kände mig utvilad men lite pirrig, det var ju dags för Vintermaran. Jag försökte somna om, men det gick såklart inte. Jag ville ju bara upp och ladda kaffebryggare, mixa hallonsmoothie och surfa runt lite innan jag skulle ge mig av hemifrån.

I hissen på väg mot samlingen. Laddad? Jajamän!
Jag mötte upp Susanne, Miranda och Lina vid SATS i Sundbyberg för gemensam färd mot Östermalms IP där vi skulle möta upp det övriga Vintermaragänget. Efter lite trix och fix kom vi iväg och när vi parkerat bilen på Valhallavägen så visade det sig att vi var lite sena. Två minuter innan samlingen dök vi dock upp, fint folk kommer sent. Eller?

Stora delar av Vintermaragänget.
Tio minuter över tio så kom vi iväg, alla var på strålande humör i det strålande vädret. Jag måste säga att vi absolut hade toktur med vädret. Bland det bästa med dessa lopp, förutom att man får springa, är att det alltid blir en skön blandning av människor som man redan känner sådana man inte känner. De flesta kommer man garanterat träffa igen.

Att ta bilder i motljus är kanske inte helt rätt, men jag var tvungen för att visa vilket kanonväder vi hade.
Såja, kameran vänd åt rätt håll. Västerbron första varvet är riktigt njutfull.
Första varvet gick av bara farten, samtalspartners och -ämnen skiftade ständigt och jämt. Vi fick många uppmuntrande blickar, en del hejarop men även en del inte fullt så uppskattande blickar och kommentarer. Allt i sin ordning på Stockholms gator alltså.

Kaffepaus på 7 Eleven efter 18km.
Som utlovat så bjöds det kaffepauser, den första på 7 Eleven på Valhallavägen efter 18 kilometer. Vid detta stopp så hoppade några av, bra jobbat av er som tog er hit. Efter brejket fortsatte vi vidare. Halvvägs mot marathon hoppade nästa "gäng" av, minns jag inte fel hade de tjejerna distanspersat redan vid 12 kilometer. Bra jobbat och grattis till nya pers! Vi övriga fortsatte rundan runt Djurgården som igår i andra varvet. Allt eftersom kilometrarna gick så hoppade någon av då och då, inte sällan med ett glatt leende för ett nytt distanspers. Bra jobbat och grattis till nya pers!

Marathonlöparna i Vintermaragänget.
Till slut så var vi framme vid Stadion, där vi hade startat ett antal timmar tidigare. Sju av 20 höll distansen ut och av de sju så distanspersade två. Grattis till en strong insats!

Jag hoppas, och tror, att alla hade en lika fantastisk dag som jag hade och att jag får se er snart igen. Kanske på Tomtetåget?

Ha nu en riktigt trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Tack för ett kul initiativ Thomas! Jag hängde på fram till första kaffepausen och hade en härlig dag! Mer sånt här! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst blev det lyckat! Jag kan lova att det kommer att bli fler löppass, men jag vet inte när. Tack för att du kom!

    SvaraRadera