onsdag 17 november 2010

Provtränat med Stockholm City Triathlon



I min ambition om att bli triathlet och göra Järnmannen Kalmar till sommaren så sökte jag upp en triathlonklubb, Stockholm City Triathlon , för att jag känner att det är bästa sättet att utvecklas, dessutom så gillar jag ju att träna i grupp. I söndags så var jag på infoträff, som är obligatorisk att delta på för att få bli medlem, följt av ett 90 minuter långt teknikpass som även fungerade som provträning. Söndagens pass tycker jag var riktigt tufft, men samtidigt var det fantastiskt roligt att köra nya övningar som jag aldrig kört förrut.

Igår körde jag mitt andra pass med Stockholm City Triathlon, och av oss nybörjare från i söndags så var vi kanske 10 av 20 som kom tillbaka. SCT tar in nya medlemar en gång i månaden och vad jag hört från förra "kullen" så var de betydligt färre som kom tillbaka. Passet igår var egentligen planerat som ett testpass över 1500m alternativt 800m, vi nybörjare skulle köra 800m. Men av någon anledning så hade man bytt ut detta mot ett rent teknikpass, vilket jag uppskattade mycket. Jag tror definitivt att jag är mer betjänt av teknikträning än att se hur snabbt jag kan simma 800m på just nu, men om om en månad är det nog dags att göra testet.

Okej, nu är jag i alla fall igång med min träning med SCT och nästa pass blir återigen ett simpass, kanske är jag också med på distanslöpningen innan, och det är imorgon torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar