onsdag 26 januari 2011

Onsdagkvällshalvmaramedfartökningar

Efter några om och men så kom jag idag iväg på lite sällskapslöpning. Först mötte jag upp Miranda, mest logiskt eftersom vi trots allt bor närmast varandra, och vi gav oss bort mot Alvik där vi plockade upp Therese för att sedan fortsätta färden mot Fridhemsplan där vi plockade upp Alex. Vi hade stämt träff vid ett visst 7 Eleven som väckte en del minnen till livs.



Ja, ni minns väl 7Eleven-racet?

Tillsammans gav vi oss av runt Kungsholmen och Alex och jag snackade en del om det Coopers test vi skall göra med SCT på lördag. Hur lägger man upp det, vilken tid skall man sikta på etc. 11.28, ska det vara några problem? Efter någon kilometer utmanade Alex mig på en 500m fartökning, som jag antog. Vi tryckte på i ett högt men ändå kontrollerat tempo. Skönt att få blåsa ur lite, det har ju inte skett så ofta på slutet.

Vid Kristineberg började vi fundera på att avrunda, men vi behövde ju några kilometer till för att få ihop en halvmara så vi sprang med Alex ned till Rålambshovsparken. På vägen ner mot Rålis så kom utmaning nummer två i en uppförsbacke. Den här gången var det inte tala om någon fartökning, utan ett regelrätt race. Miranda hängde också med och efter lite närkamp med Alex tog hon täten, men sedan tog Norrlandståget kommandot och släckte allt hopp för de övriga.


Kvällens löpsällskap, Miranda, Therese och Alex.


Efter att ha släppt av Alex vände vi andra hemåt och i Alvik släppte vi av Therese, sedan fortsatte Miranda och jag bort mot Sundbyberg. När vi skiljdes vid Bällstabron så hade vi knåpat ihop en halvmara på knappa 2h. Det kändes riktigt skönt att få springa på "riktigt" efter vinterns kvasilöpning, det var ett tag sedan man kunde springa snabbare än 6min-tempo.

Tack för ikväll vänner!

2 kommentarer:

  1. Haha, Norrlandståget! Den var ju bättre än demon som jag kom med. Tack själv för sällskapet. Sub 11.28 på lördag!

    SvaraRadera
  2. Tack själv kompis!! Haha även jag roade mig storartat åt Norrlandståget som släckte allt hopp. haha ;D

    SvaraRadera