torsdag 6 januari 2011

The Red Line Race - Korta versionen

Halv elva möttes vi upp på perongen på T-Centralen, jag och ett litet gäng sköna löpare. Vi satt oss på tricken till Norsborg, vilket chauffören lovade att ta oss till. Efter tusen, ungefär, stationer var vi till slut framme.

Redo att ge sig av efter sjukt många stationer.
Målet med dagens löpning var att passera samtliga stationer längs den röda linjen från Norsborg till Ropsten. De första stationerna var lite trixiga att hitta, till och med med karta. För att krydda till tillställningen så la vi in en tävling om vem som kom fram till stationerna först, lite spurtpris så att säga. Alex tog dom flesta, men jag fick några också och jag blev lika glad för alla. Men jag ska villigt erkänna att det slet lite extra att spurta, speciellt eftersom det var moddigt som tusan också.


 Efter 38km var vi så framme vid målet, Ropsten. Jag var så sjukt trött i kropp och knopp att jag totalt inställd på att detta var slutet på dagens löpning, vilket det ju vore om det var för att det endast återstod 4km till ett marathon. Efter lite vatten och lite godis kom jag på bättre tankar, visst skulle också jag springa den lilla snutt som saknades. Så vi gav oss tillbaka mot city och vid Rådmansgatan hade vi nått den klassiska distansen.


Till sist vill jag bara lägga upp en karta över vår färd, som inte alls har något med de tre vise männens färd att göra.



Tack Tobias, Paula, Miranda och Alex för en alldeles fantastisk dag! Dagens bästa måste varit Paulas kommentar som lät ungefär såhär; "Tobias, tänk vad bra att vi känner såhär knasiga människor så att vi kommer ut på roligheter som detta". Jag kan bara hålla med, tänk vad roligt man har bara man har tillräckligt knasiga idéer.

3 kommentarer:

  1. Vilken rolig grej och vilket bra sätt att lära sig tub-stationerna! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var det en rolig idé? Nu återstår bara att ta de andra linjerna också, sedan har vi pendellinjerna och Roslagsbanan ;-) Kanske kan vi göra någon av dom mer officiella i tid innan så att du kan följa med.

    SvaraRadera
  3. Vore kul! Skarpnäcks linjen kan jag dock allt för väl.. ;-)

    SvaraRadera